اطلاعات حقوقی خریدزمین

اخرین ویرایش 1402/12/01 09:40

اطلاعات حقوقی خریدزمین

اطلاعات حقوقی خرید زمین: در این مورد دقت کنید، که زمین هایی که توسط دادگاه های انقلاب مصادره گشته و به نهاد هایی مثل بنیاد مستضعفان و … داده شده است، دارای مشکلاتی هستند، از جمله اینکه، ممکن است صاحب اصلی بازگشته و برای تصاحب مجدد زمین خود به مراجع قضایی شکایت کند. این شکایات از طرف مراجع قانونی بررسی خواهند شد.

خرید زمین کشاورزی و مشمول طرح عمرانی: در این مورد دقت کنید، که بعضی از زمین های کشاورزی دارای سند قانونی نبوده و به شکل محلی و سنتی تنظیم شده اند. قبل از معامله ی این نوع زمین ها از مراجع ذی صلاح قانونی بودن سند زمین مورد نظر را حتما بررسی کنید. ضمنا مطمئن شوید زمین مورد نظر درون طرح عمرانی شهری نیست.

نکات حقوقی در املاک وارثی: این معاملات با رضایت همه وراث قابل انجام است، و حتی در صورت ناراضی بودن یک ورثه معامله تا طی مراحل قانونی و مشخص شدن سهم هر کدام از وراث به تعویق خواهد افتاد. حتما دقت کنید، قبل از انجام معامله ی این گونه از املاک گواهی انحصار وراثت را با مدارک شناسایی همه ی وراث مطابقت دهید. همچنین از پرداخت مالیات بر ارث توسط وراث مطمئن شوید.

مشخص کردن شرایط فسخ قرارداد: تا تحویل کامل ملک چه از نظر فیزیکی و چه ثبتی پول را به شکل کامل پرداخت نکنید. در مورد صاحب ملک نیز توصیه می شود شرایطی را برای فسخ قرار داد در قولنامه مشخص کنند، تا در صورت عدم پرداخت به موقع پول توسط خریدار یا مستاجر بدون مراجعه به دادگاه بتوانند، قرارداد را فسخ نمایند.

برچسب ها: